keskiviikko 29. huhtikuuta 2015

Anno LED-pallovalosarja


Ihanat valot, mutta tuhottu seinä...


ANNON LED-PALLOVALOSARJA

Olin jo pitkään pähkäillyt, laitanko vitriinirivistön ja ikkunan väliselle seinäosuudelle jonkun taulun vai jotain muuta. Keksin aivan yhtäkkiä, että hommaan jotain muuta. Olin kyllä jo jonkun aikaa ollut ihastunut pallovaloihin (mielestäni muistuttavat kyllä hehkulamppuja), mutta en ollut niille keksinyt oikein mitään paikkaa. Niin, vasta kuin nyt.

Sain synttärialennuksena Kodin1:een 25 prosentin alennuksen. Niinpä hyödynsin edun ja tilasin Annon valot. Toimitus tavarataloon oli ilmainen ja kesti yhden päivän.

Ryhdyin heti kiinnittämään valoja. Minulla oli idea, miten aion ne laittaa seinälle. Muodostelmasta olin siis varma. Minulle tosin kävi niin kuin yleensäkin, että kirvesmiehen hommat eivät kerralla mene putkeen. Katsoin valmista muodostelmaa ja huomasin, että lamput olivat liian tiiviisti eikä alaosassa ollut juuri mitään. Niinpä sitten irrotin kymmenen naulaa seinästä ja naulasin lamput eri kohtiin. Muuten ihan hyvä, mutta irrotetuista nauloista jäi vähemmän kivat reiät. Olin melkein jo itkun partaalla, että olen pilannut tapettini.



Ryhdyin korjaushommiin ja tasoittelin naulanreiät parhaani mukaan. Väritin hieman lyijykynällä kohtia, jotta ne eivät harmaasta kovin hyvin erotu. Lopputulokseen olen jokseenkin tyytyväinen, vaikka kyllähän minä ne reiät näen. Voi tosin olla, että kukaan muu ei tule koskaan niihin kiinnittämään huomiota.

Mitä olisin voinut tehdä toisin? Olisin voinut mallata valoja ennen kuin naputtelen naulat seinään! Toisaalta mallaaminen on vaikeaa, kun asuu yksin. Onneksi tapetti repsottaa muutamasta kohdasta muutenkin, että ei oikeasti harmittanut kuin vähän aikaa. Voihan olla, että jossain vaiheessa vaihdan tapetin muutenkin. Nyt en enää irrota uusia nauloja, vaan valot saavat kyllä nyt roikkua seinällä hamaan tulevaisuuteen. En nimittäin haluaisi kuitenkaan lisää niitä reikiä.



Lopputulokseen olen tyytyväinen, sillä valot ovat vinkeällä tavalla tökeröt. Ja sellainen tänne asuntooni juuri sopii.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti